Sunday 2 October 2011

Kalau Nak Try Tulis Novel Boleh Tak?

Assalamualaikum... Halooo...

Okey, berkenaan tajuk kat atas ni, memang agak pelik untuk orang macam saya ni. 
Serius ke?... Berbakat ke eh? 
Macam takde bakat je.. huhu..
psssttt.. jangan tak tau, masa Form 2/Form 3 dulu,tak ingat dah bila,
saya pernah cuba. Ade pulak tu kawan yang nak baca. kih3.. =)
Tapi tergantung macam tu je, give up!
Lepas tu, saya ambil aliran sains pulak, masuk U pun masih dalam sains, memang takde terfikir la nak try. Tapi, baru-baru ni rasa teringin pulak nak try. huhuhuhu...

Apa novel pertama yang saya baca? 
Haaaa.... Taraaaa...
Julia yang dikarang oleh Abu Hasan Morad.

Novel ni 1st time baca masa saya umur 12 tahun okey, Darjah 6.
Masa tu akak saya Form 5, dia bawak balik novel ni tapi saya yang baca.
So, masa saya pulak Form 5, saya takde masalah langsung dengan novel ni. (Riak nyer...)
Lagipun saya memang harap sangat novel ni dikekalkan sekurang-kurangnya sampai saya Form5.

Apa novel pertama yang saya beli?
Jeng.. jeng.. jeng...
Stefa Isle yang ditulis oleh Dr. H.M Tuah Iskandar.
Saya beli novel ni masa saya Form 1 kalau tak salah. Diikuti dengan Original yang jugak kesinambungan dari Stefa Isle.
Saya sayang sangat novel Original ni.. Tapi, abang saya pulak hilangkan, memang sadis la..

Lepas tu baru saya start baca novel-novel lain yang cintan cintun, remaja, islamic, thriller semua bedal. Dah masuk U, jarang dah baca kecuali satu dua buah je. Sekarang baca novel online pulak. 

So, akhir kata, berbalik pada persoalan tadi, kalau nak try tulis novel boleh tak?




p/s: entri yang buang tebiat. Saya berani tulis ni kat sini sebab saya tau tak ramai orang yang terjah blog ni. hehehehe... Kalau kat blog lagi satu tu, agak segan, ramai orang dikenali yang baca. huhu ^__^y


No comments: